|
2011-02-06 20:31:56, vasárnap
|
|
|
Szellemvasútként funkcionál az MSZP-s sikertörténet
Belföld
Közel 8,5 milliárd forintot bukhat az állam a szocialista kormányok egyik sikerberuházásaként említett Győr-Gönyű kikötő vasúti fejlesztésein. Brüsszel még 2005-ben ítélt jelentős összeget a pályaszakasz kiépítésére, a vágányokon azonban a két éve történt átadás óta nincs forgalom. Mivel az unió kikötötte, hogy a beruházásnak meg kell térülnie, fennáll a veszélye, hogy vissza kell fizetni a fejlesztésre elnyert pénzt.
Nosztalgiavonattal ünnepelték a pályaszakasz átadását 2008 szeptemberében a Győr-Gönyű kikötőben. Molnár Csaba akkori MSZP-s államtitkár európai sikertörténetként értékelte a nyolcmilliárdos uniós fejlesztés megvalósulását.
- Győr-Gönyű feliratkozott Európa szállítási és kereskedelmi térképére. Egy olyan kikötőt hozunk létre, ami vízen, vasúton és közúton egyaránt elérhető, és abban bízunk, hogy Magyarország legnagyobb, úgynevezett intermodális kikötője lesz - mondta 2008 szeptemberében a szocialista Molnár Csaba.
Az MSZP-s sikertörténet mára kudarcba fordult. A pályaszakasznak üzemeltetője sincs, szellemvasútként funkcionál. A vasúti vágányokat parkolásra használják, ráadásul az egész pályaszakaszt őriztetni is kell, mert különben lehet, hogy megsérülnek a vágányok.
A kikötői áruforgalom növekedését elsősorban a vasúttól várnák a szakemberek, ehhez azonban nemcsak üzemeltetőre volna szükség, de arra is, hogy az iparvágányt a gazdaságosabb szállítást biztosító tarifavégponttá minősítsék át.
- Évente két-három irányvonatot raktunk meg, de ezeket csak azért lehetett gazdaságosan működtetni, mert a raktárban lévő árukat vitték el vasúton, és nem hajón - mondta a hírTV-nek a Győr-Gönyű Kikötő Zrt. vezérigazgatója, Pintér Ákos.
A kikötőben 20 millió euróból gyártócsarnokot épített dán cég is sérelmezi, hogy a vasúti áruszállítás beindítása a korábbi ígéretekkel ellentétben évek óta húzódik.
- A hússzorosát fizetjük azért, hogy nem a kikötőben, hanem Győrben kell a vonatokról teherautókra pakolni. Egy új partnerünk is igényelte volna a közvetlen vasúti összeköttetést, ám hiába vannak itt a vágányok, nem tudtuk a kérését teljesíteni - mondta Jörgen Svenstrup vezérigazgató.
Molnár Ágnes fejlesztési és koordinációs államtitkár szerint a gönyűi nem az egyetlen problémás uniós projekt az elmúlt évekből.
- Ellenőrzések sorozatát kapjuk az Európai Unió különböző bizottságaitól. Minden alkalommal egy újabb hiányosság kerül feltárása - nyilatkozta a hírTV-nek Molnár Ágnes.
Arról, hogy mikor tisztázódhat a vasúti pálya tulajdonjoga, és mikorra fogadhatják el az üzemeltetői pályázat kiírását, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-nél későbbre ígértek választ.
hírTV
Dátum: 2011. February 06.
http://www.polgarinfo.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=73786 |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: szellemvasútként, vezérigazgatója, pályaszakasznak, nyolcmilliárdos, gyártócsarnokot, tarifavégponttá, összeköttetést, szeptemberében, bizottságaitól, megvalósulását, pályaszakaszt, fejlesztésein, vezérigazgató, sikertörténet, feliratkozott, gazdaságosabb, ellenőrzések, kereskedelmi, vagyonkezelő, gazdaságosan, intermodális, beruházásnak, magyarország, teherautókra, tisztázódhat, üzemeltetőre, irányvonatot, pályaszakasz, áruszállítás, tulajdonjoga, koordinációs, üzemeltetője, fejlesztésre, megsérülnek, szocialista, szakemberek, szocialista kormányok, pályaszakasz kiépítésére, vágányokon azonban, unió kikötötte, fejlesztésre elnyert, pályaszakasz átadását, nyolcmilliárdos uniós, olyan kikötőt, szocialista Molnár, pályaszakasznak üzemeltetője, vasúti vágányokat, egész pályaszakaszt, kikötői áruforgalom, vasúttól várnák, gazdaságosabb szállítást, raktárban lévő, Molnár Csaba, Győr-Gönyű Kikötő Zrt, Pintér Ákos, Jörgen Svenstrup, Molnár Ágnes, Európai Unió, Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt,
|
|
|
|
szocialista kormányok, pályaszakasz kiépítésére, vágányokon azonban, unió kikötötte, fejlesztésre elnyert, pályaszakasz átadását, nyolcmilliárdos uniós, olyan kikötőt, szocialista Molnár, pályaszakasznak üzemeltetője, vasúti vágányokat, egész pályaszakaszt, kikötői áruforgalom, vasúttól várnák, gazdaságosabb szállítást, raktárban lévő, vasúti áruszállítás, korábbi ígéretekkel, hússzorosát fizetjük, vonatokról teherautókra, közvetlen vasúti, kérését teljesíteni, egyetlen problémás, elmúlt évekből, újabb hiányosság, hírTV-nek Molnár, vasúti pálya, üzemeltetői pályázat, szellemvasútként, vezérigazgatója, pályaszakasznak, nyolcmilliárdos, gyártócsarnokot, tarifavégponttá, összeköttetést, szeptemberében, bizottságaitól, megvalósulását, pályaszakaszt, fejlesztésein, vezérigazgató, sikertörténet, feliratkozott, gazdaságosabb, ellenőrzések, kereskedelmi, vagyonkezelő, gazdaságosan, intermodális, beruházásnak, magyarország, teherautókra, tisztázódhat, üzemeltetőre, irányvonatot, pályaszakasz, áruszállítás, tulajdonjoga, koordinációs, üzemeltetője, fejlesztésre, megsérülnek, szocialista, szakemberek, hússzorosát, ellentétben, fejlesztési, áruforgalom, iparvágányt, nyilatkozta, fogadhatják, teljesíteni, üzemeltetői, kiépítésére, ígéretekkel, államtitkár, növekedését, úgynevezett, minősítsék, vágányokat, funkcionál, legnagyobb, beindítása, szállítást, parkolásra, szállítási, használják, fejlesztés, hiányosság, elsősorban, polgarinfo, partnerünk, vágányokon, vonatokról, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 3451
- e Hét: 17681
- e Hónap: 28792
- e Év: 182288
|
|
|